Wie zijn wij?

EHBO Woensel-Noord verzorgt kwalitatieve EHBO- en reanimatietrainingen met NRR-gecertificeerde instructeurs en professionele lotussen, onder supervisie van het Oranje Kruis. De vereniging heeft inmiddels honderden mensen getraind in het reanimeren en vele gediplomeerde EHBO-ers geleverd. Het is een kleine vereniging met als doel het doorgeven van de kennis en kunde om op een goede en verantwoorde manier eerste hulp te kunnen verlenen in een situatie die zich daarvoor leent. We richten ons voornamelijk op de bewoners van Woensel-Noord, maar iedereen is welkom. Om de lessen betaalbaar te houden en de kosten te kunnen drukken, verzorgen wij EHBO-inzetten tijdens evenementen in en rondom Woensel-Noord.

De vereniging is ontstaan op 20 oktober 2009 vanuit de werkgroep Hart voor Elkaar. Deze werkgroep gaf training in reanimatie en AED in de wijk Blixembosch. Vanuit de cursisten was er vraag naar EHBO-lessen. Daarop werd vereniging EHBO-Blixembosch opgericht. Per 2021 heeft de vereniging zijn verzorgingsgebied uitgebreid naar heel Woensel-Noord. Daarmee is ook de naam van de vereniging veranderd naar EHBO Woensel-Noord. De vereniging hoopt nog veel mensen te kunnen enthousiasmeren en opleiden in het voorkomen van en hulpverlenen bij ongevallen.

EHBO Woensel-Noord - vierkant - 700-500
Oranje Kruis pasje zonder gegevens

Lidmaatschap

Om het EHBO-diploma niet te laten verlopen na 2 jaar is het nodig om uw kennis te onderhouden. Bij EHBO Woensel-Noord kunt u 9 verdiepingslessen volgen per jaar. Onze instructeurs proberen naast het herhalen van de reeds opgedane kennis en vaardigheden ook verbreding en verdieping van de kennis aan te bieden. Hierbij wordt ook met regelmaat gebruikt gemaakt van lotussen*. De lessen vinden normaal gesproken iedere 2de donderdag van de maand plaats, met uitzonderling van de zomermaanden juli en augustus. Daarnaast vindt 1 keer per jaar een algemene leden vergadering (ALV) plaats. Onze EHBO-vereniging verleent daarnaast EHBO-diensten in en rondom Woensel-Noord. Als lid wordt u gevraagd om u in te zetten als vrijwilliger tijdens deze EHBO-diensten. U bent, als lid van de vereniging, verzekerd tijdens het uitvoeren van alle handelingen met betrekking tot het verlenen van eerste hulp. In de meeste gevallen kunt u uw lidmaatschap vergoed krijgen via het aanvullende pakket van uw zorgverzekering, maar kijk dit van tevoren goed na.

*Lotus staat voor landelijke opleiding tot uitbeelding van slachtoffer. De lotusslachtoffers stellen hulpverleners in staat om te oefenen en te leren.

Inzettas

Prijslijst

Product Kosten
Lidmaatschap (inclusief 10 verdiepingslessen / jaar) € 50,-
EHBO-basiscursus (lesmateriaal en examen inbegrepen) € 150,-
Reanimatiecursus basis (3 uur) € 30,-
Reanimatiecusrus herhaling (2 uur) € 15,-
Aanvullende module wandelletsel (4 uur) € 40,-
Aanvullende module alcohol en drugs (8 uur) € 80,-
Evenement kosten per EHBO’er (inclusief gebruik van materiaal) binnen Woensel-Noord € 7,50 per persoon per uur,

min. 2 EHBO’ers per uur; min. 2h per boeking

Evenement kosten per EHBO’er (inclusief gebruik van materiaal) buiten Woensel-Noord € 10,00 per persoon per uur,

min. 2 EHBO’ers per uur; min. 2h per boeking

Vacature

Heeft u wat tijd over en was u aan het overwegen om u (meer) in te zetten voor de wijk?
Heeft u iets met hulpverlening? Dan is dit wellicht een unieke kans!!!
Wij zijn altijd op zoek naar vrijwilligers!
Bent u geïnteresseerd? Kom dan eens kennismaken op één van onze verenigingsavonden of plan een persoonlijk gesprek met een van onze bestuursleden (Robert, Carl of Annemarie).

Ereleden

Marjan Hendrikx